object


در کلیه زبانهای شی گرا(opp)به همه چیز به عنوان شی نگاه می شود

هر ابجکت دارای ویژگی های زیر است:

properties:(خصوصیات)رنگ و اندازه و شکل(تعریف متغیر ها)
behavior:(رفتار)کاری که بر روی شی انجام میشود یا کاری که از آن خواسته میشود
state:(وضعیت)

*در زبانهای oop کلاس به عنوان قالب و ساختارهای اولیه هر ابجکت به شمار می اید

*به منظور ایجاد یک ابجکت از کلمه کلیدی new همراه با متد سازنده آن کلاس استفاده میشود

بنابراین هر کلاس باید حداقل یک متد داشته باشد

ویژگی های متد سازنده:

الف:بایستی حتما همنام کلاس باشد

ب:از متد سازنده تنها برای ایجاد آبجکت استفاده میشود

ج:در بدنه متد سازنده تنها مقدار دهی اولیه انجام میشود

د:متد سازنده دارای هیچ نوع برگشتی نمیباشد حتی void

        class Person
    {
        public string firstname, lastname;
        public int age;

        public Person()  { }

        public Person(string f, string l, int a)
        {
            firstname = f; lastname = l; age = a;
        }

        public void display()
        {
            Console.WriteLine("Name is:" + firstname + " " + lastname);
            Console.WriteLine("Age is:" + age);
        }
    }
    درمحیط main
    
     Person P = new Person();
            P.firstname = "Sara";
            P.lastname = "Moradi";
            P.age = 21;
            P.display();
            Person P2 = new Person("ali", "ahmadi", 20);
            P2.display();